fredag den 10. maj 2013

Trøfler...

Jeg har længe gerne ville prøve, at lave hjemmelavede trøfler, og da jeg havde chokoladekage-rester fra sidste weekends konfirmationskage liggende i fryseren, besluttede jeg mig for, at nu skulle det være!
Jeg har bare lavet dem lidt på "gefühl" og fyldet kan varieres efter hvad man har i gemmerne!
Til denne portion har jeg brugt kagerester(chokoladekage), 3 kanelsnegle, lidt knuste rutebiler og makroner, kakao, hindbær syltetøj og en lille smulke mandelessens. Alt kagen er smuldret godt, inden det fik en tur i røremaskinen sammen med syltetøjet. Jeg lod massen køre nogle minutter, så der ikke var klumper i,- det synes jeg nemlig ikke er så godt hos dem man køber ved bageren!!
Herefter fik trøffelmassen lov at stå i køleskabet i et par tinmer, så den kunne "sætte" sig.
Efter jeg havde formet små trøfler på ca 30 gram, satte jeg dem i køleskabet 10 minutter inden jeg overtrak dem med chokolade og kokos :-)
De blev virkelig lækre!! Altså, VIRKELIG!!! De var et hit herhjemme og på arbejdet, hvor mine kollegaer også fik glæde af dem!
Her har jeg pakket et par stykker ind, som skulle foræres væk i værtindegave :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar