onsdag den 5. juni 2013

Fars Dag 2013

Igen i år skal min dejlige far selvfølgelig forkæles når det er fars dag! Hvad var merre passende end at lave en kage til ham, når han nu er så glad for søde sager??!! (Æblet falder sjældent langt fra stammen!!;-) )
Jeg bagte en Banankage (den samme som jeg altid bager - putter dog 1 banan mere i end i opskriften og evt. lidt finthakket chokolade) Ovenpå lavede jeg Ultimate Chocolate Frosting. Det er første gang jeg prøver den, men bestemt ikke sidste - den er super go og man kan overhovedet ikke smage, at der er smør i! :-)
Ultimate Chocolate Frosting:
4½ dl Flormelis
1 1/4 dl kakao
90 gram blødt smør
lidt mælk
1½ tsk vanillesukker
Det hele puttes i røremaskinen og køres til det er blankt - mælk tilsættes til det har den ønskede konsistens.
Hele herligheden blev pyntet med friske jordbær og mynteblade,- det er jo trods alt ved at være sommer ;-) Det gjorde at den også blev lidt frisk her i varmen og ikke alt for banan/chokolade-tung!
Den blev super god og bragte stor glæde i min fars mave!!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar