lørdag den 29. juni 2013

Pandekager...

På sådan en regnvejrs-lørdag når man er alene hjemme, skal der selvfølgelig hygges! :-) Jeg havde nogle æg der skulle bruges,
så jeg gik i køkkenet og lavede pandekager :-) Det passede lidt til det efterårslignende vejr udenfor, synes jeg! (selvom vi er sidst i juni og jeg hungre efter sol og sommer, så jeg kan komme i haven og slikke sol!!) Men når nu vejret ikke vil det samme som mig...ja så måtte jeg jo finde på noget andet!!
    Pandekager - ca. 10 stk:
        150 gram hvedemel.     
           4½ dl mælk. 
                3 æg      
                 50 gram flydende Becel         
                        2 tsk vanillesukker     
        Pisk melet sammen med halvdelen af mælken til en jævn blanding. Tilsæt resten af mælken, æg, salt og flydende margarine  - og pisk det hele godt.
   Bag tynde pandekager på en varm stegepande. Brug ¾ dl dej pr. pandekage.
Serveres lune med sukker og syltetøj (det er min favorit) Men is er nu heller ikke værst!!
Jeg kunne ikke spise alle pandekagerne - men så er der til i morgen - og det er jo heller ikke dårligt, vel?!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar