fredag den 26. juli 2013

Bananmuffins med vanilla cheese frosting

 Da jeg forleden dag opdagede to overmodne bananer i køleskabet, blev jeg nød til at bage!! - de skulle jo ikke gå til spilde!! Så jeg fandt en opskrift på dejlige bananmuffins,- eller cupcakes om du vil :-) Opskriften får i her : 
Bananmuffins - 12 stk.
170 g sukker
100 blødt smør
1 dl mælk
140 g hvedemel
3 æg
2 tsk vaniljesukker
  2 tsk bagepulver
2 bananer
50 g hakket chokolade
  • Pisk æg, sukker og vaniljesukker til en luftig æggesnaps
  • Bland mel og bagepulver sammen og vend det forsigtigt i dejen
  • Rør det bløde smør i dejen
  • Tilsæt mælken i dejen og til sidst de mosede bananer
  • Fordel dejen i muffinforme og drys chokoladeknapperne over dejen
  •  Bag ved 175 grader i ca. 20 minutter
Kagerne er rigtig dejlige luftige os slipper nemt papiret, så man ikke skal sidde og fedte med dem

Ovenpå lavede jeg en Vanilla cheese frosting af 200 gr flødeost natural , 80 gram flormelis og 2-3 spsk vanille. Det piskede jeg til det blev lækkert luftigt og satte det på køl en halv time inden jeg sprøjtede det på kagerne og pyntede med polkaprikker og glimmer :-) Kagerne er bedst hvis de står på køl inden de spises.
Man kan også pynte kagerne med små fondant blomster eller roser..eller lave en farvet frosting, hvis det skal være lidt festligt - det er kun fantasien der sætter grænser :-) Næste gang tror jeg mine muffins skal pyntes med små stjerner eller sommerfugle i friske farver :-) 
 Bananmuffins til eftermiddagskaffen i sommerferien - det er slet ikke så tosset ;-)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar