tirsdag den 9. juli 2013

Melon/banan ispinde

Det er solskin og sommer udenfor i Danmark lige nu :-) og man ved jo aldrig hvornår det ændre sig igen, så det er med at nyde det, når man har chancen! Sommer er lig med is - men det er bare ikke så sundt!! Så jeg googlede lidt rundt på nettet og blev inspireret tilat lave melon ispinde og bananispinde. Jeg skar melon og banan ud i mundrette stykker og satte dem på en ispind (jeg har købt mine ispinde i Panduro Hobby) Derefter lagde jeg melon og banan i fryseren ca 1½ time - de skal kun lige være skal-frosne. Så skal de dyppes i smeltet mørk chokolade og evt drysses med hakkede mandler eller kokos - og spises med det samme ;-)
Det er super nemt og hurtigt at få en lidt sundere is en varm sommerdag - næste gang skal jeg prøve med en almindelig melon - det kunne være godt tror jeg!!
Så må sommeren egentlig godt fortsætte i laaaaaang tid, når man engang imellem forkæler sig selv med sådan en ispind her!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar