onsdag den 28. august 2013

Lakridsmandler

Der er så meget snak om sundhed, hvad man skal spise og hvor meget!! Der er 1000 forskellige meninger og råd, men de fleste er enige om at mandler og nødder, (i begrænsede mængder, selvfølgelig) er sundt for kroppen! en lille håndfuld mandler om dagen lyder rådet på. Så jeg laver tit en portion saltmandler og har stående i et glas, hvis lækkersulten lige melder sig, og man ikke lige synes den skal stå på kage ;-) Denne gang har jeg valgt at lave lakridsmandler istedet...det har jeg ikke gjort før, så da jeg fik noget lakridspulver fra Johan Bülow forærende, skulle det selvfølgelig afprøves!

Opskriften er snuppet fra ernæringsekspert Christian Bitz og tager ikke 5 minutter at lave!:
200 gram mandler
2 tsk lakridspulver
Lidt olie
Mandlerne ristes lidt på en tør pande og en LILLE smule olie drysses på og blandes rund, så alle mandler får lidt "fugt", så lakridspulveret kan hænge fast - bland lakridspulveret i og ryst panden godt og sæt mandlerne til afkøling.
                           
 Saltmandlerne er nu stadig min favorit, men disse lakridamandler er heller ikke værst - tror bare mere jeg er til ren lakrids og ikke på mandler, i is og som krydderi!!

                                            Sådan! Nem, sund snack på 5 minutter!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar