tirsdag den 24. december 2013

Kærnemælkshorn og glædelig jul!!

Så er vi endelig nået til juleaften og masser af god mad og hygge :-) I juledagene må man godt spise søde sager...- også til morgenmad ;-) Så forleden bagte jeg kærnemælkshorn med nougat og marcipan, som jeg lagde i fryseren, så de er lige til at tage op og lune! :-) Opskriften fandt jeg på Odense Marcipans hjemmeside. Normalt er jeg ikke så stærk i gær-dej...men dem her blev super gode så dem skal jeg helt sikkert lave igen!!

Jeg lavede ingen glasur til dem, da de jo skulle i fryseren, men det tager heller inden tid at røre sammen imens de bliver lunet ;-) Næste gang jeg bager dem, vil jeg putte lidt finthakkede mandler på - det tror jeg bliver godt.
Jeg anbefaler at i prøver at bage dem! De er super gode...og nemt at tage op fra fryseren, hvis der kommer gæster..og vupti! Så har man friskbagt kage ;-) Fyldet kan man jo variere som man har lyst til, hvis man ikke er til nougat og marcipan.
RIGTIG GOD JUL TIL JER ALLE - HÅBER I FÅR EN DEJLIG JULEAFTEN :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar