onsdag den 18. december 2013

Vaniljekranse fra Den Gamle By

Som lovet i mit indlæg om "almindelige" vaniljekranse , kommer her opskriften fra Den Gamle By på deres Vaniljekranse (som efter min mening er de bedste!)
Det eneste jeg gør anderledes end det som står i opskriften, er at hakke mandlerne inden de bliver ristet i ovnen - det giver mere smag efter min mening. Når dejen er samlet, sætter jeg den i køleskabet en times tid-eller længere- så vaniljen kan få lov at "virke" og smagen rigtig komme frem :-)
Her kan man virkelig se mandelstykkerne og vaniljekornene - MUMS ;-) Herefter trilles stykkerne ud i pølser og man samler dem i ringe på bagepladen...gerne med lidt mellemrum, da de flyder lidt ud.
Færdig bagt vaniljekrans....ja det er store, men sådan skal de være ;-) Det er dem man køber i Den Gamle By i Århus også!!
Så er julekagedåserne også ved at være fyldt med dejlige vaniljekranse, konfekt og fyldte chokolader og jødekager og specier :-) Nu kan juledagene bare komme!! Jeg er klar til hyggen ;.-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar