onsdag den 19. marts 2014

Æbletærte

For laaaaang tid siden, bagte jeg en lækker æbletærte med marcipanbund - den var super simpel og kan jo varieres efter hvad man kan li...æbler, pærer, bær....:-) Havde helt glemt den, indtil jeg faldt over billederne idag! - Det er en opskrift i bestemt ikke skal snydes for!  Opskriften fandt jeg på Odense Marcipans hjemmeside. Lavede dog lidt om på opskriften og vendte mine æbler i kanel og sukker - det gjorde bestemt ikke tærten ringere! Jeg synes ikke dejen passede til to tærter, så lavede kun én og den fik en fin højde i en almindelig tærteform :-)
Lækker tærte, som jeg helt sikkert vil lave igen - både med æbler, men tror også den skal afprøves med pærer!! Jeg lavede en vanille creme af Creme Fraiche og en masse dejlig vaniljesukker :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar