onsdag den 26. marts 2014

Hjemmelavede cokoladeskåle

I stedet for at købe chokoladeskåle til desserten, lavede jeg nogle selv! Normalt ville jeg have brugt vandballonger, men det havde jeg ikke lige, så brugte nogle almindelige - vandballonger er helt sikkert at foretrække, da de er meget nemmere at arbejde med, da de er mindre og ikke så runde, når der kommer luft i. Nå,- men der blev smeltet lidt chokolade og ballongerne blev dyppet og sat til tørre.
 Igen - vandballonger! Som man kan se her blev dem jeg lavede lidt for store og bredde, fordi jeg brugte almindelige ballonger...Men pyt - det er jo chokolade! ;-) Fremgangsmåden til chokoladeskålene kan blandt andet ses i dette klip.
Jeg snittede lidt banan, jordbær og vindruer og fyldte i skålene,- brug de frugter I bedst kan li :-) Ovenpå er der en dejlig råcreme: (4 personer)
2 stk. æggeblomme
2 spsk. sukker
1 stk. vanilje stang
2,5 dl fløde, piske (38%)


Fremgangsmåde:

Pisk æggeblommerne med sukkeret og kornene fra vanillie- stangen.
Det skal være hvidt og skummende.
Pisk fløden til skum.
Bland forsigtigt æggemassen i flødeskummet.
 

En lækker, lækker dessert, som de fleste gæster helt sikkert vil elske! Hvis man ikke har mod på at lave chokoladeskålene, kan man jo bare hakke noget godt, mørk chokolade, som kan drysses over frugterne og råcremen :-)

 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar