søndag den 1. juni 2014

Gulerodsdessert

Forleden lavede jeg en lækker lille dessert, som blev spist midt på eftermiddagen!! Jeg har fået serveret en lidt anden version hos en god kollega for lang tid siden og da jeg så snublede over et billede af en lignende dessert på nettet, blev jeg fristet og måtte i gang!! Da jeg først smagte den, var cremen lavet af fløde og creme fraiche, hvilket jo selvfølgelig var lækkert!! ;-) Jeg valgte dog at lave cremen af skyr, da jeg hverken havde fløde eller creme fraiche. Så er den jo også noget sundere!!
Det er en hurtig og nem snack/dessert: 3-4 makroner, evt. lidt daim chokolade (det havde jeg heller ikke!!), skyr blandet med lidt sød og vanillesukker, en lille revet gulerod.
Super frisk smag, men samtidig sødt :-) Nogle vil nok være lidt skeptiske overfor gulerødderne,- det var jeg selv første gang jeg smagte! Men de giver en friskhed og lidt "knas" som er perfekt :-) Tror jeg skal lave den som dessert næste gang der kommer gæster :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar