onsdag den 29. oktober 2014

Hjemmelavet Müsli

Jeg har lavet noget hjemmelavet müsli, så jeg har noget at putte på min morgenmad. Den består oftest af Skyr, men müslien er også lækker på yoghurt, havregryn, is eller bare med mælk. Jeg lavede af alle de halv-tomme poser jeg havde i skabet,- så brug hvad du har :-) I denne omgang består min müsli af: Havregryn, hasselnødder, græskarkerner, sesamfrø, tørrede jordbær og hvedekerner. Jeg blander det hele i en skål med 2-3 spsk honning og rister det i ovnen ca 20 minutter ved 175 grader. Det skal afkøle helt inden det kommes i en lufttæt beholder.
Det er lækkert til morgenmaden,- eller eftermiddagssnack når man kommer hjem om eftermiddagen og så ved jeg hvad der er i, i forhold til det man køber færdigt :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar