fredag den 30. januar 2015

Honning-Mazarin

Jeg havde noget marcipan fra jujen, som skulle bruges. Jeg fandt opskriften på denne lækre kage: Honning-Mazarin...
200 gram marcipan
130 gram honning (flydende eller fast)
2 æg
125 gram blødt smør
50 gram mel
Riv marcipanen og rør den sammen med honningen. Tilsæt det bløde smør og rør derefter æggene i et af gangen. Til sidst sigtes melet i og dejen røres hurtig sammen. Jeg brugte en springform på 20 cm, som jeg smurte med smør. Bag kagen ved 200 grade 15-20 minutter til den er gyldenbrun.

Imens lavede jeg nøddefyldet:
75 gram smør
75 gram rørsukker
1 spsk mælk
150 gram blandede nødder (Jeg brugte mandler og hasselnødder)
Hak nødderne groft. Smlet smør og sukker sammen i en gryde og tilsæt nødder og mælk. Lad massen koge et par minutter.
Fordel blandingen på bunden og bag den yderligere 5-10 minutter

LAd kagen køle af og server evt. med vaniljeis eller creme fraiche rørt med vanilje :-)
Rigtig lækker, mazarinkage til dem (MIG!) der godt kan li det! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar